Planetdairy, virksomheden der i 2022 blev stiftet af tre tidligere Arla-chefer – Jakob Skovgaard, Paul Cornillon og Jesper Colding, har nu fundet sit fodfæste, men der skal noget mere til på mange fronter for at nå videre i de høje ambitioner, som de tre stiftere har for virksomheden.
Audu by Planetdairy, som selskabets produkter nu markedsføres under, har en ambition om at erobre et milliardmarked inden for ost, yoghurt, mælk og andet i mejerikategorien.
Det skriver FødevareWatch.
Over for mediet påpeger han, at forbrugerne stadig skal overbevises om nye fødevarer, og at man savner mere politisk pres på området og større vilje til at satse på innovative madløsninger ude i markedet.
- Det er en kæmpe og bekostelig opgave at udvikle nye produkter, og vi har bøvlet med udviklingen. Samtidig har vi til gode at få hul på hele den offentlige sektor og foodservicedelen, siger Jakob Skovgaard til FødewareWatch.
Planetdairy har i de første to regnskabsår haft underskud på henholdsvis 0,1 millioner kroner og 3,5 millioner kroner. Over de kommende 12 til 18 måneder skal virksomheden hente i omegnen af 30 millioner kroner i kapitalindsprøjtning.
Tidligere Arla-direktører vil gentænke mejeribranchen