Fordobler bundlinjen: God kunderelation og forretningsstrategi gøder jorden hos Gøma

Hos Gøma har man ikke mærket voldsomt meget til corona-året på resultatsiden. Den midtjyske producent af blandt andet gyllevogne har nemlig både formået at øge bruttofortjenesten betydeligt samt mere end fordoble årsresultatet sammenlignet med sidste regnskabsår.

Det er lykkedes den midtjyske maskinproducent Gøma at fordoble bundlinjen i et år, hvor Covid-19 har haft sin indvirkning på forsyningskæderne verden over. Foto: Gøma Administrerende direktør i Gøma Søren Wistoft Jensen er godt tilfreds med årets resultater og ser kunderelationen og forretningsstrategien som de bærende elementer. Foto: Gøma

For nyligt har den Viborg-baserede maskinproducent Gøma fremlagt årsregnskab for regnskabsåret 2020/21.

Her lyder bruttofortjenesten på 64,6 millioner kroner sammenlignet med 37,3 millioner kroner året før, hvilket er en stigning på 73,10 procent.

Samtidig har virksomheden øget årsresultatet til over det dobbelte – fra 3,2 millioner sidste år til 7,5 millioner i år.

Vil du læse mere?

Køb abonnement her

Dette indhold er forbeholdt vores abonnenter, men du kan få adgang på få minutter, med online abonnement.

Allerede abonnent?

Læs også