24/7-overvågning af Case IH-maskiner

Antallet af forbundne maskiner i marken vokser hurtigt, hvilket skaber mange muligheder for at hjælpe brugeren med at optimere brugen af maskinerne.

- Landmændene er under pres for konstant at øge deres effektivitet og produktivitet. Det ønsker vi at hjælpe producenterne med. Vores Connect Room-system, i kombination med vores stadigt voksende SafeGuard Connect-services, giver os og vores forhandlere evnen til at reagere næsten øjeblikkeligt ved problemer. Det betyder, at vi kan hjælpe brugerne med at få det maksimale ud af deres Case IH-udstyr, forklarer Mirco Romagnoli, Vice Præsident for Case IH Europa.

Case IH’s forbundne maskiner sender løbende data fra markarbejdet, herunder driftsparametre, maskinens tilstand, agronomiske data til det nyoprettede Case IH Connect Room Hub i St Valentin. Her bliver dataene analyseret for at udvikle og finpudse algoritmer, som kan generere advarsler, give råd om maskinbetjening og give værdifuld viden til kunden. Connect Room Hub fungerer som centrum i et netværk af Connect Rooms hos Case IH's forhandlere, hvor der sker en konstant overvågning af kundernes maskiner.

Når systemet registrerer et potentielt problem, sendes en automatisk advarsel til den relevante Case IH-forhandlers Connect Room. Forhandleren kan ofte gribe ind, før problemet overhovedet opstår, og dermed undgå driftsstop. Ved hjælp af fjerndiagnosticering kan problemet ofte løses uden, at forhandleren behøver at være fysisk til stede.

Opsamler værdifuld viden

Connect Room Hub giver månedlige maskinhistorik-rapporter, baseret på telemetri og sensordata, som giver kunden indsigt i, hvordan maskinen bruges og dens nuværende tilstand. Dette kan hjælpe med at opdage potentielle problemer i tide. Også en maskinplejerapport genereres og viser alt vedligeholdelsesarbejde og reparationer, maskinen har gennemgået, hvilket gør det let at følge dens servicehistorik. Derudover genereres en driftsrapport, der hjælper med at sikre, at maskinen bruges korrekt og sikkert.

Rapporten tilbyder betjenings-KPI'er, som kan hjælpe kunden med at spotte eventuelle uregelmæssigheder i brugen. Hvis nødvendigt, kan kunden diskutere mulige forbedringer med Case IH-forhandleren.

Ifølge Case IH er der over 100.000 maskiner, der er en del af Connect Room Hub-service.

Læs også