Det norske andelsmejeri Tine oplever stor vækst i efterspørgslen på hytteost. Med en stigning på 42 procent i forhold til sidste år har fabrikken på Frya både forlænget produktionstiden og øget bemandingen.
Nu er det også besluttet, at der skal investeres knap 25 millioner norske kroner (15,6 millioner kroner) for at øge kapaciteten.
- Dette er blot et af flere tiltag, vi tager for at imødekomme skiftende forbrugerpræferencer og sikre, at vi kan levere på markedets efterspørgsel. Hytteost trender, og vi er klar til at sikre, at produktet bliver let tilgængeligt for alle, der ønsker et sundt, proteinrigt og ikke-ultraforarbejdet alternativ i kosten. Det er vildt sjovt, at interessen for de produkter, vi har arbejdet så hårdt på at udvikle, er så stor, siger Sigrid Svanborg, fabrikschef i Frya i en pressemeddelelse.
Forbrugerne er i stigende grad begyndt at efterspørge proteinrige og mindre forarbejdede produkter, og her er »Tine Cottage Cheese« blevet en favorit - med god hjælp fra sociale medier.
Mejerigigant sætter skub i drikbare måltider