Slår Nestlé og PepsiCo: Arla indtager 3. plads på international rangliste

Arla har opnået en tredjeplads i Global Access to Nutrition Index 2024, som rangerer de 30 største globale fødevare- og drikkevarevirksomheder på deres indsats for at imødekomme globale ernæringsudfordringer.

Arla har taget et spring på 11 placeringer i den seneste offentliggørelse af Global Nutrition Index. Foto: Arla

Access to Nutrition, ATNI, har lanceret sit index for 2024, som rangerer verdens 30 største fødevare- og drikkevareproducenter og deres bidrag til at tackle verdens mest presserende ernæringsudfordringer.

På det seneste index har Arla taget et stort spring fra en 14. plads til nu at indtage tredjepladsen. Dermed er den danske mejerigigant blandt de førende virksomheder i ATNI-indekset. Placeringen som nummer tre får Arla grundet sin forbedring af sundheden i virksomhedens produktionsportefølje, en ansvarlig mærkning af produkter og en ansvarlig markedsføringspolitik. Arlas ansvarlige markedsførings- og mærkningspolitikker bliver også fremhævet i forbindelse med placeringen.

Generelt set har Arla forbedret sin score siden 2016, hvor den lå på 1,9 til i dag at ligge på 5,5 ud af 10. Den høje placering skaber også glæde hos Peder Tuborgh, der er global direktør for Arla Foods.

- Vi er stolte af Arlas nye placering på ATNI-indekset, som anerkender vores store arbejde med at bringe sundhed ud i verden. For Arla er det lige så vigtigt at sikre sundhed og gode kostvaner, som det er at nedbringe vores CO2-aftryk, siger han i en pressemeddelelse.

Læs også