Danish Crown har i år vundet ni guldmedaljer ved årets World Steak Challenge i Dublin.
Danish Crown Beef kan bryste sig af at producere nogle af verdens bedste bøffer. Det er konklusionen efter afviklingen af dette års World Steak Challenge 2022 i Dublin i Irland.
I alt høstede Danish Crown ni guldmedaljer for bøffer, der alle kommer fra det nye kødkvægskoncept Norland, som netop er blevet lanceret i Tyskland og Italien.
Danish Crown går ind på kebab-markedet
Konkurrencen er blevet afholdt årligt siden 2015 med det formål at udpege de bedste producenter og produkter, som inddeles i kategorierne guld, sølv og bronze. Siden starten for syv år siden har dommerpanelet, som består af slagtere, madanmeldere og journalister samt industrifagfolk, bedømt langt over 1.000 bøffer.
Med konceptet Norland vil Danish Crown Beef tilbyde kød af højeste kvalitet til især foodservice- og restaurationsbranchen, hvor muligheden for at tilbyde et ensartet produkt over flere leverancer er altafgørende. Fundamentet i Norland er derfor baseret på kvier i alderen 18-42 måneder, hvor Danish Crowns erfarne slagtere og fagfolk udvælger de bedste udskæringer med den påkrævede form og marmorering. Herefter modnes kødet i mindst tre uger før videre distribution for at sikre den optimale kvalitet.
19 lande deltog
I samme produktserie som Norland findes også »Stolt«, der er krogmodnede produkter fra Danish Crown, som sidste år vandt guld til World Steak Challenge.
I årets World Steak Challenge talte deltagerfeltet producenter fra 19 lande, hvor Danish Crown med ni guldmedaljer altså placerer sig i den sjove ende af feltet.
- Det er altid fantastisk, når man får andres ord for, at vores produkter er blandt de bedste – og når de så falder fra en fagligt stærk jury i direkte konkurrence med vores kolleger fra ind og udland, føles det ekstra godt, siger Finn Klostermann, adm. direktør for Danish Crown Beef.
- Det siger noget om det generelle niveau i vores produktion, at produkterne over en kam bedømmes så flot, som det er tilfældet i år. Du opnår ikke så højt et topniveau uden at have et – i forvejen – generelt højt niveau. Vi ved fra vores kunder i butikker og restauranter, at det også er noget, forbrugerne vægter. Det giver dem en ekstra sikkerhed i deres valg af kød, tilføjer han.