Blot to uger efter salget af stande til NutriFair 2025 åbnede, melder Messe C om udsolgt på halvdelen af standarealet.
Messen for husdyrsproducenter, NutriFair, åbnede for nylig op for salg af stande, og allerede to uger efter kan de berette, at halvdelen af standarealet til messen i 2025 er solgt. Projektleder for NutriFair, Ida Brøgger Hahn, peger på deres grundige forarbejde som en af årsagerne til den store efterspørgsel på stande.
- Vi har igen i år lavet en grundig analyse af messen i 2024 for at sikre os, at det stadig er det rigtige tilbud, vi har. Det er vigtigt for os at træffe beslutninger, der er funderet i reelle indsigter og ikke bare mavefornemmelser. Derfor går vi altid analytisk til værks og tester vores idéer hos både messekomitéen og udstillere, fortæller NutriFairs projektleder, og tilføjer:
- Vores analyse baseret på dette års messe viser stor tilfredshed og opbakning til NutriFair, og antallet af bookinger, vi allerede har fået til messen i 2025, bekræfter det.
Ida Brøgger Hahn peger også på messens kombination af besøgende med beslutningskraft og velforberedte udstillere som en af årsagerne til NutriFairs succes.
Stedet hvor beslutningstagere mødes
- Fra vores side af bordet har vi et ansvar for, at de besøgende er relevante. Det er vigtigt for os, at NutriFair er et sted, hvor landbrugets beslutningstagere mødes til inspirerende samtaler og faglig sparring. Dertil har vi nogle engagerede udstillere, der forbereder sig godt før messen, og den kombination kan vi se giver tilfredse udstillere og varme leads, forklarer Ida Brøgger Hahn.
Det kan blandt andet virksomheden Solarpark, der designer og sælger solcelleløsninger til landbrug, skrive under på, lyder det fra NutriFair i en pressemeddelelse.
Solarpark kom velforbedret til messen og stod klar med gode tilbud og endte med fire solcelleanlæg i ordrebogen, hvilket var mere end forventet. Derudover havde de også flere leads med hjem fra messen, som de arbejder på at lukke en handel med, oplyser NutriFair.
Solarparks administrerende direktør, Jacob Engdal, peger også på sammensætningen af besøgende som en af årsagerne til, at det lykkedes dem at lukke handlerne på messen:
- På NutriFair har vi direkte kontakt med de potentielle kunder. Det er de helt rigtige personer, der deltager på messen – nemlig dem, der træffer beslutningerne på bedriften og i virksomhederne. Derfor var det muligt for os at lukke handlerne allerede direkte på messen, siger Jacob Engdal.
Mange landbrugskunder
Jacob Engdal fortæller også, at NutriFair har været et godt sted for Solarpark at være til stede, da virksomheden i de senere år har haft mange kunder i landbruget.
Desuden påpeger Jacob Engdal, at han mener, messen ligger på det helt rigtige tidspunkt. Han oplever nemlig, at de besøgende fra landbruget har tid til at deltage og lægge fokus på messen, når de er der.
- Vores oplevelse er, at de besøgende er oprigtigt til stede, når de deltager på messen, fordi der ikke er så meget i marken, de skal se til på det tidspunkt. Derfor får vi den fulde opmærksomhed fra de besøgende, hvilket giver os mulighed for at gå mere i dybden med potentielle kunder, lyder der fra direktøren.
Om NutriFair 2025
Det kommende NutriFair afholdes den 15. og 16. januar 2025 i Messe C i Fredericia.
Allerede nu er det muligt at booke stande til næste år, og halvdelen er allerede afsat